Rekaan Vest Untuk Anjing Peliharaan


Daripada satu hadis yang diriwayatkan daripada Ibnu Majah menyatakan bahawa "Bergomolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja)dengan wanita yang bukan mahram." 
Bersentuhan (dengan sengaja & apatah lagi bertujuan syahwat) adalah berdosa dan wajib bertaubat (bagi membersihkan dosa). Sedangkan menyentuh anjing tidaklah berdosa dan hanya perlu disuci (bukan bertaubat). Menyentuh anjing bukanlah satu kesalahan (dosa) atau maksiat. Tetapi, menyentuh wanita bukan mahram adalah berdosa dan merupakan maksiat. 
Di dalam satu riwayat hadis yang lain yang maksudnya, "Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya." (Riwayat At Tabrani dan Baihaqi) sumber>>http://halaqah.net/
Itu cuma mukadimah untuk perbetulkan fakta sesat segelintir masyarakat beragama islam yang kurang faham isu anjing.

Rekaan Vest untuk anjing peliharaan

Anjing sama juga seperti haiwan lain seperti kucing yang merupakan haiwan peliharaan manusia. Mereka juga mahukan keselesaan dan keselamatan dalam kehidupan seharian. Bela anjing tidak salah, jika ada tujuan yang baik. Contonya, anjing buruan, yang digunakan untuk memburu atau anjing untuk menjaga harta benda. 



Vest ini dihasilkan dalam pelbagai saiz, dan pelanggan boleh mohon saiz yang diinginkan jika saiz yang tersedia tiada yang sepadan.



Kaedah pemakaian yang mudah menggunakan butang dan zip di bahagian belakang. Lengkap dengan penyangkut untuk pasang tali dan tidak perlu diikat pada leher anjing untuk dibawa kemana-mana.





Vest untuk anjing memang jarang dilihat dan mungkin juga sukar dicari. Ianya boleh didapati di kedai-kedai aksesori haiwan tertentu atau juga secara online di laman web amazon.




No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.